filmesített rajzok, animációk zenével 2016.09.15.
a rajzok és zenék alkotója, valamint a film készítője Becsey Zsuzsa
énekhangon beszél és billentyűkön játszik a szerző
A munkák egyenkénti-, valamint a 12 perces videóba ágyazott munkafüzér elkészítésének fázisai:
A film módszer-technikailag 2 részből áll, első felében magam rajzolom a képeket hagyományos írószerrel, amelyeket a rajzolás, az akció folyamatában az elejétől a végéig kamerával rögzítek, majd elindítom a felvételt, és játszom rá zenét, spontán, szabadon improvizálva.
Második részében a grafikákat elektronikus ceruzával rajzolom, a rájátszott és előző hangjátékaim zenéiből válogatott zene részleteket pedig a képek (animáció) alá több hangsávban összevágva (olykor akár 8-10 sáv) hozzá rendelem.
A végeredmény stílusban is eltérő eredményt mutat, mint ahogy más, amikor közvetlenül a rajz-vonalra, azaz a rajzolás folyamatával egyidőben spontán készítek zenét, és amikor a rajz (animáció) folyamra vágom rá utólag a zenét. Egyik spontánabb, csupán részben kötött, hiszen a zene performanszszerűen jön létre, illetve kapcsolódik a képhez, második esetben is megvan a maga véletlenszerű spontaneitása a zenei hozzárendelésnél, de kivitelezése már kötöttebb formában valósul meg. Mihez képest spontánabb, lenne a következő kérdés, hiszen előző esetben is a zenének végig követnie kellett a vonalat rajzolás közben. Tehát a kötöttség itt más formában ölt testet, mutatkozik meg.
(helyesbítek, második esetben is a rajzfilm lejátszása közben, azaz a lejátszási folyamatban közvetlen történt spontán, azonos időben a zene improvizálás, és végül a kettő együtt rögzítésével, egymásra vágásával lett a film. a mozgó képekre valós időben született zene felvétele, aztán a hang alá tétele a képekre. egy esetben történt csak a vágásnál utólag több hangsávval való játék.)