A megnyitó koncertről (kapcsolódó témákról, munkákról):
Csak annyit szeretnék mondani, hogy ezzel a hangjáték zenei koncerttel mindenkihez szólok, minden emberhez, függetlenül attól, hogy milyen nyelven beszél. Ne próbálja megérteni, csak engedje el magát, hallgatás közben mindezzel a vizuális látvánnyal töltődjön. Elméleti feldolgozásban több próbálkozást tettem arra, hogy megfogalmazva átadjam, érthetővé tegyem azt az utat, amit bejártam, ahogyan eljutottam mindahhoz, amit a zene, a vizuális koncepció és az irodalom, költészet magába foglal. Illusztrációként szolgáljanak könyveim, honlap bevezetőim*… amiben a teóriáról értekezem, legalábbis kísérletet teszek ennek a körívnek a bejárására. Eredetileg itt is Önöknek egy hasonló próbálkozást terveztem egy bemutató előadásfélével, amiben végigvezetem a résztvevő érdeklődő közönséget, bevezetem a szabad improvizáció kulissza titkaiba, beavatom hogyan is jutok el a kötött vagy részben kötött improvizációtól (e hármas egységen keresztül, mint kép-animáció, tehát képzőművészet és film, közös nevén vizuális művészet, valamint zene és költészet) a teljességgel szabad, ott és akkor egyszer megnyilvánuló performanszszerű eseményig, a megírt vagy körvonalaiban tervezett mű és a szabad, spontán improvizatív zene munkák közötti összefüggésrendszerbe.
Témák:
–„Vizualitás- és hangzás játék összefüggések a kötött- és szabad improvizációban”
–„Rövid, szemléltető töredék-játékokon, példákon keresztül egy kibontakozó folyamat levezetése a képzőművészet, szójáték-vers, zene és film eszközein”
–„Egy időben lezajló performansz (előadói bemutató) esemény, mely egybefonódó médiumokon keresztül tár fel egy sajátos módszert az improvizációban”
*
Becsey Zsuzsa,
Budapest, 2017.02.25.